Ortodonti; dişlerde ki şekil bozukluğu, çene problemleri ve dişlerin olmaması gereken yerde çıkması gibi durumlarda dişlerin üzerine yapıştırılan braketler ve tel yardımı ile tedavi edilmesi işlemine denir. Ortodonti tedavisi özellikle şekil bozukluğu gibi sorunlarda kesin ve çok başarılı bir tedavi şeklidir.

Kesin ve Çok Başarılı!

Ortodonti tedavisi 7-30 ay arası bir zaman diliminde tamamlanır. İleri derecede çene bozukluğu olması gibi durumlarda tedavi süresi diş doktorunuzun tavsiyesine göre uzayabilir. Ortodonti tedavisinin en önemli özelliği uzun ve düzenli uygulanması gereken bir tedavi yöntemidir. Ortodonti tedavisinde doktorunuzun önerilerine kesintisiz bir şekilde uyarsanız tedavinin sonucundan çok memnun kalırsınız ve istediğiniz diş şekline kavuşabilirsiniz.

Ortodonti Tedavisinin Hazırlık Aşaması Nelerden Oluşur?

Ortodonti tedavisi yapılmadan önce kısa bir hazırlık evresi gereklidir. Bu evrede özellikle ağız sağlığı ve diş temizliğine dikkat edilir. Hazırlık evresinde eğer varsa çürük dişler alınır, diş taşı temizliği yapılır ve damaklar diş teli tedavisi için uygun hale gelir. Ortodonti tedavisine başlanmadan önce hazırlık evresinde mutlaka ağız sağlığı kontrol edilir.

Ortodonti Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

Ortodonti tedavisi çene bozuklukları, çarpık dişler ve dişlerdeki şekil bozukluklarının kesin olarak giderilmesini sağlar. Özellikle dişlerdeki şekil bozukluklarını giderdiği için kişiye estetik bir gülüş kazandırır. Estetik gülüş kazandırmanın yanında kişinin öz güven artmasına neden olur. Ortodonti tedavisi dar çene, alt çenenin önde olması gibi genetik nedenlerden oluşan çene problemlerinin giderilmesine yardımcı olur. Ortodonti tedavisinin en önemli yararı tüm diş problemlerinin en kesin çözümü olmasıdır.

Ortodonti Tedavisinde Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Ortodonti tedavisi uzun süren ve iyi bakım isteyen bir tedavidir. Dişlerin üzerinde olan braketler nedeniyle diş temizliğine özen gösterilmelidir. Gazlı, asitli, sert ve kabuklu yiyecekler ortodonti tedavisi süresince tüketilmemelidir. Ortodonti tedavisinde en kritik nokta tedaviye sürekli ve düzenli bir şekilde gidilmelidir. Diş doktorunuzun önermiş olduğu şeylere birebir uymalısınız. Braketler ve telin takıldığı ilk bir hafta hafif ağrınız olabilir. Bu gibi durumlarda diş hekiminizin önermiş olduğu ağrı kesicileri kullanabilirsiniz. Braketlerin yanında doktorunuzun kullanmanızı istediği diş lastikleri varsa aksatmadan mutlaka kullanmalısınız. Tedavinin ne zaman sonlanacağına mutlaka diş doktorunuzun karar vermesi gerekir. Bu hizmeti uzaman kadromuzdan alabilirsiniz.