Endodonti dişlerdeki iç kısımlarda yaşanan problemlerde müdahale eden ve çözüme ulaştıran bilim dalı olarak tanımlanır. Damar ve sinirlerde, canlı dokularda teşhis ve tedavisi ile ilgilenen diş hekimliği dalıdır.

Dişinizi kaybetmeyin!

Endodonti de uğraş alanları olarak kök kanalı tedavileri, travmaya uğramış dişlerde tedavi, ortodontik tedavi görmüş dişlerdeki tedaviler dahildir. Kısaca endodonti diş çürüğü oluştuğunda yapılan kanal tedavisinin bilimsel adıdır. Diş merkezinde yer alan sinir dokularının toplanması işlemi endodontidir. Bu işlemle hasar görmüş olan diş temizlenir ve diş yeniden doldurulur. Eskiden bu tür dişler çekilirken şimdilerde endodonti işlemi ile diş tekrar kazanılmaktadır.

Endodonti Hangi Durumlarda Uygulanır?

Endodonti yöntemi diş çürüklerinde, çatlak olan dişlerde, köprü ve takma dişlerde, derinlerde yer alan diş çürüklerinde uygulama yapılır. Endodonti yönteminde dişte var olan hasara göre seans uygulaması yapılır. Bu yöntemler de bir seans atlamak bile diş kaybına başlıca neden olarak gösterilir. İşlem esnasında ilgili dişte bir delik açılarak hastalıklı bölge ortaya çıkarılır ve buradaki sorun ve kökteki sıkıntılı durum temizlenir ve kanal dolgusu için gerekli şekillendirme yapılır. Eğer seans uygulamaları fazla verildiyse geçici dolgu uygulaması yapılarak ağrılar bir nebze olsun engellenir. Ayrıca hekim bilgisi altında ağrı kesiciler kullanabilir. Seanslar ilerledikçe geçici dolgular çıkarılır ve kanal artık kalıcı olarak doldurulur.

Endodonti Sonrası Dişlerin Kullanımı

Endodonti sonrasında dişlere kişisel bakımda özen gösterilirse bir ömür boyu kullanılabilir. Diş bakımında gerekli özen gösterilmediği takdirde ya da yapılan dolguda düşme söz konusu olduğunda vakit kaybedilmeden hekime tekrar başvurulmalıdır. Aksi takdirde diş kaybı tekrar gündeme düşer.

Endodonti Ağrılı Bir İşlem Midir?

Endodonti ağrılı bir tedavi biçimi değildir. Zira işlem sırasında lokal anestezi teknikleri kullanılarak hasta rahatlatılır ve tedavileri son derece ağrısız bir şekilde devam ettirilir.

Endodonti tedavileri çok ekstra durumlar dışında tek seansta tamamlanabilen tedavilerdir. İltihap, apse ya da kemik enfeksiyonu olmayan durumlarda kanal tedavisi tek seansta son bulur. İşlemin sonrasında birkaç gün boyunca dişlerde ağrı ya da hassasiyet durumları yaşanması olağandır. Bu süre boyunca dişlerin dikkatli kullanılması gerekir. Eğer tedavi doğru uygulanırsa başarı oranı son derece yüksektir. Endodonti tedavisi hizmetini bizden tüm konforuyla alabilir, diş sağlığınıza en kısa zamanda kavuşabilirsiniz.